donderdag 21 juli 2011

Vakantie

Weet je wat ik het fijnste van vakantie vind?
Thuis komen! 
Lekker weer in je eigen gedoetje en eindelijk weer je eigen ritme.
Iedere vakantie is het weer hetzelfde liedje.
Ik vind het heerlijk om er even uit te zijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar opeens slaat het toe!
De eerste week is helemaal fantastisch maar ergens in week twee krijg ik het op m'n heupen.
Ik wil het liefste naar huis.
Dan mis ik de hond en ik mis mijn computer, de naaimachine, m'n stofjes en de hele reutemeteut.
Ik kan mijn creatieve ei niet kwijt! 
Gewoon heimwee dus.

Luna
Gelukkig levert vakantie wel altijd leuke foto's op die ik later zeker wel weer voor het een of ander ( zoals dit ) kan gebruiken.

Een poosje terug was ik op Kreta en omdat ik altijd graag iets meer van mijn vakantiebestemming wil zien dan alleen maar het zwembad ben ik er lekker op uit getrokken.
Met een huurauto dwars door het binnenland naar het pottenbakkersdorpje Magarites. Een prachtige route.




Margarites is heel bijzonder. Het is maar een klein dorpje maar zo'n beetje iedereen heeft er een pottenbakkerij
     

Keus genoeg. Ik kon het niet laten dus ik heb hier een schattig kruikje voor olijfolie gekocht.
Een rondwandeling door het dorp leverde hele mooie plaatjes op

schilderachtig

stilleven

de dorpskapper
Anogia is ook de moeite waard. Het is een klein bergdorpje en is heel bekend om zijn handwerk



Ook hier lijkt het wel of alle dames hun eigen handwerkwinkeltje of kraampje hebben


Het ziet er allemaal even mooi en kleurrijk uit

ook onderweg kom je ze tegen
En als je denkt dat je alles hebt gehad
krijg je dat............File!



Ik denk dat ik voortaan mijn vakanties maar es ga splitsen
In plaats van 2 of 3 aaneengesloten weken ga ik liever zo af en toe een weekje.


Er is niet voor niets een oud spreekwoord:

                  Oost West Thuis Best

                             en zo is het maar net.

Op vakantie gaan is lekker maar naar huis gaan is heerlijk!!






6 opmerkingen:

  1. Joehoe! Gefeliciteerd met je eerste blog! Mooie foto's ook vooral de bus met de stofjes is super
    Groetjes Janine en Mamma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve mam! Ben nog even stiekem gaan kijken op je blog. Wat is t toch super leuk! Wat kan je dat toch goed! Heb je blog bij favorieten gezet! Ben trots op je. Kus, je kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel schat, wat lief van je.
    Ben heel blij met je berichtje!
    Kus van je allerliefste mamsje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I am loving these images! Especially the ones of the creative Ladies and their wares... hopefully some of the younger generation is sitting at their knees learning their Art!?

    Blessings from the Arizona Desert... Dawn... The Bohemian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Dorien,
    Heb je blog bekeken, wat heb je dat super gedaan,
    foto"s uit kreta vond ik erg leuk, en niet te vergeten, al die mooie poppen, echt geweldig.
    Wat is het toch leuk ,om zo creatief te zij, helemaal mijn idee.
    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a great vacation, love the sheep and the pottery and the blue door

    BeantwoordenVerwijderen