zondag 25 september 2011

Van huis uit meegekregen

Mijn broer, zussen en ik komen uit een warm, creatief
nest en we zijn allemaal met het creatieve virus besmet.
Handvaardigheid stond bij ons thuis hoog in het vaandel.
Mijn vader was de klusjesman in huis. Hij was ook van het bakken! Appeltaart, cake, oliebollen en appelflappen, hij toverde ze op tafel. In het weekend trakteerde hij ons nog wel eens op zijn wereldberoemde  "paddestoelen ".
Een hard gekookt ei op een blaadje sla, met een hoedje van tomaat en witte stippen van mayonaise.
Wat een feest! Hij kon ook geweldige gedichten maken
en vooral met Sinterklaas kregen we die voor onze kiezen!

Mijn moeder is van alle markten thuis.
Ze maakte al onze kleding zelf en haar naaimachine stond standaard op tafel. Ze maakte overuren op dat ding.
Een multitalent en dat is ze op haar 80e nog steeds!
Ze kan prachtig handwerken, breit sokken voor alle mannen in de familie, maakt prachtige knuffels van vilt, leuke woondecoraties, is helemaal in de ban van pergamano en maakt bij iedere gelegenheid de hele familie blij met haar zelfgemaakte kaarten. Om het bloggen van haar dochters goed te kunnen volgen is ze als klap op de vuurpijl een computercursus gaan volgen bij haar kleinkinderen om helemaal up to date te zijn.

Mijn zussen, daar heb ik er twee van, hangen van creativiteit aan elkaar.
Mijn jongste zus is van http://www.breien-en-beppen.blogspot.com/ en samen met een vriendin heeft ze een winkeltje,  http://www.jansusenjansus.nl/.
Kortom, creatief, creatief, creatief. Door haar ben ik aan het bloggen geslagen!

Mijn andere zus hanteert met flair de naaimachine, kan geweldig breien en is van de briljante ideeen en geniale invallen. Zij is ernstig van het recyclen en ze weet iedereen te verrassen met haar originele creaties.
Ze richt zich vooral op woondecoratie en ze gaat in huis met alle seizoenen mee. Ze mag graag groendecoraties maken en gaat daar het liefste proletarisch voor winkelen. Gejat groen uit het gemeenteplantsoen!
In tegenstelling tot haar zussen is ze niet van het bloggen en dat is zonde want haar creaties mogen gezien worden. Ik vind dat daar iets aan gedaan moet worden en dus heb ik besloten om af en toe, met haar toestemming natuurlijk, iets van haar creative uitspattingen op mijn blog te zetten.

Zo heeft ze van deze herfstdecoratie een blikvanger in haar woonkamer gemaakt.


Staat toch prachtig op zo'n mooie marmeren schouw?
Ook heel stijlvol op een dressoir trouwens, of boven op een piano bijvoorbeeld.
En zeg nou zelf, dit plaatje kan toch zo in een woonblad?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten