maandag 19 december 2011

Kerstsfeer

Vorig jaar heb ik de kussens op de bank van een gezellig Kerststofje voorzien.
Omdat ik rood, grijs en wit zo leuk vind in dit seizoen heb ik mijn hart op kunnen halen.
Ik heb namelijk 11 jaar lang de muren in de woonkamer in een warme oranje, terra-achtige kleur gehad.
Heel sfeervol en gezellig. Het voelde altijd als een warme deken en zelfs op de somberste dagen had mijn kamer een zonnige gloed!



Het liet zich heel leuk combineren met een heleboel prachtige tinten maar niet echt lekker met rood.
En dat was nou jammer!!
Van ellende heb ik tijdens de Kerstseizoenen nogal gevarieerd met diverse kleuren kerstversiering. Goudachtig, champagne, creme, bruin, amber en warme oranjetinten.



Het enige nadeel was eigenlijk dat na al die jaren de muren toch wel erg verkleurd waren en het steeds donkerder werd in de kamer. Ik moest overdag op sommige plaatsen echt een lamp aan hebben anders was het er veel te donker.
Dus er moest iets gebeuren!
En dat gebeurde ook. Drastisch zelfs!
Mijn twee zonen draaiden daar hun hand niet voor om. Zij hebben samen een eigen schildersbedrijf en mijn woonkamer kreeg een metamorfose.
Van warm oranje naar fris wit en dat was wel HEEL erg wennen!! Mijn eigen sfeertje was compleet verdwenen, maar het werd er een heel stuk lichter van.
En dat was nou net de bedoeling!
Het had nog een prettig voordeel, ik kon met Kerst eindelijk mijn rood, grijs en wit binnenlaten!
Dat maakte alles weer goed.
En nu heb ik van die schattige kussentjes in rood tinten op de bank in mijn Kersthuis. Heel gezellig!






2 opmerkingen:

  1. Goh,wat jammer van die mooie ballen maar rood/wit en grijs is ook mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I can imagine the white walls will give you much more light and suit your Christmas decorations very well now. I think the warm orange of before was very lovely but to have a change is good! how nice of your boys to decorate for you.

    BeantwoordenVerwijderen