dinsdag 7 augustus 2012

Borduur avontuur

Toen ik van de week in de kast op zoek was naar die leuke kaart die ik daar toch echt ergens had neergelegd, kwam ik opeens iets heel anders tegen! De twee boekenbonnen die ik voor mijn verjaardag had gekregen.
Nog helemaal niks mee gedaan!!!
Die hadden daar nou wel lang genoeg gelegen vond ik dus dezelfde middag nog op jacht naar leesvoer.

Ik bedacht dat ik er wel eens iets voor uit kon zoeken waar ik anders niet zo gauw mijn geld aan uit zou geven.
Het liefst een paar informatieve boeken op handwerk gebied of zoiets, dat leek me wel wat.
En laat ik die nou hebben gevonden!
Helaas was de keuze in Nederlandse boeken nogal teleurstellend te noemen en zo kwam het dat ik uiteindelijk twee Engelse boeken heb uitgezocht.




Een leuk boek met duidelijke uitleg en voorbeelden van niet alledaagse borduursteken. Je krijgt een heel apart effect met dit borduurwerk, het geeft diepte aan het werk.
Het lijkt wel of het op de ondergrond geplakt is in plaats van geborduurd.







                                                                                                                           
En dit is mijn andere aanwinst.
Ik hou erg van folklore en traditionele klederdrachten.
Die kleurrijke kostuums met prachtig geborduurde motieven vind ik schitterend!



Toen ik het volgende boek zag, moest ik daar gelijk aan denken. Borduren met wol. Het lijkt wel schilderen met naald en draad!










   




Mooi he?
Ik zie het al helemaal voor me!
Een schattig toilettasje van een leuk stofje met zo'n prachtig geborduurd bloemmotief er op.....................
Ik moet toch echt op borduur avontuur!

Mocht je nou net als ik ook nog geen kaas hebben gegeten van deze borduurtechniek dan krijg je in het onderstaande filmpje een kleine indruk.








                                                             
                                                         

5 opmerkingen:

  1. Prachtig filmpje, Dorien! Ik zou er zo zin in krijgen... Dat gaat wat beloven die boeken van jou.. Natuurlijk willen we graag meegenieten van je werk als je hiermee aan de slag gaat!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow die onderste techniek is mooi zeg, prachtig met die overlopende kleurtjes. Leuk filmpje maar je moet wel veel kleurtjes hebben om zoiets te maken!!Geniet van je mooie boeken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk er is altijd een nieuw ideetje te vinden op jou blog! Ik ben beniewd wat je gaat maken. Manonx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dit is prachtig borduurwerk. Ik bewaar het filmpje voor vanavond, want ik verdwaal vast en zeker.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oo, wat mooi allemaal!! Nog meer ideeën om te onthouden !!!!

    BeantwoordenVerwijderen